Kysymyksiä ja vastauksia

 

Mietityttääkö laina-asiat? Olemme keränneet usein kysyttyjä kysymyksiä sivuillemme. Jos et löydä vastausta, ota rohkeasti meihin yhteyttä!

Usein kysytyt kysymykset

 

Täältä löydät vastauksen tavallisimpiin TF Bankin lainoihin liittyviin kysymyksiin. Tästä säästötiliin liittyviin kysymyksiin ja vastauksiin.

 

Lainan hakemiseen ja sen myöntämiseen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia.

TF Bank Lainaa voit hakea kätevällä ja nopealla verkkohakemuksella tai puhelimitse soittamalla asiakaspalveluumme. Asiakaspalveluumme saa yhteyden puhelimitse numerosta 0206 906 81. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Voit hakea TF Bank Lainaa, mikäli olet yli 22-vuotias ja sinulla on säännölliset palkka- tai eläketulot. Lisäksi sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä, sinulla on vakituinen osoite Suomessa sekä sinulla on julkinen lanka- tai matkapuhelinliittymä. Lainan myöntäminen perustuu aina kokonaisvaltaiseen luottoarvioon. Lue lisää lainasta.

Löydät tarkan kuluerittelyn Laina-sivulta.

Voit hakea TF Bank lainaa 2 500 – 40 000 euroa. Saat tietää sinulle tarjotun lainasumman hakemuksen lähettämisen jälkeen.

TF Bank lainaa lyhennetään tasaerin, mikä tarkoittaa sitä, että maksat saman summan joka kuukausi. Voit laskea suuntaa antavan kuukausierän lainalaskurilla, jonka löydät muun muassa Laina-sivulta. Kuukausierä riippuu henkilökohtaisesta korkomarginaalistasi. Lopullinen kuukausierä käy ilmi velkakirjalta. Huomaathan että ensimmäisen kuukausierän suuruus riippuu lainan nostopäivästä, ja on suurempi tai pienempi kuin muut kuukausierät. Kokeile lainalaskuria.

TF Bank Lainaa myönnetään 2 – ­­­­­­12 vuoden takaisinmaksuajalla. Voit kuitenkin aina lyhentää lainaasi myös sovittua nopeammin ilman erillistä ilmoitusta. Sovittua suurempien maksuerien suorittamisesta ei peritä mitään lisäkuluja. Huomaathan että viitekoron muutoksista, ja maksuohjelman noudattamattomuudesta johtuen takaisinmaksuajassa voi tapahtua muutoksia.

Rahat maksetaan henkilökohtaiselle pankkitilillesi, jonka ole ilmoittanut hakemuksen yhteydessä.

Kun haet lainaa verkossa, saat alustavan vastauksen välittömästi verkkosivulla. Mikäli hakemuksesi saa lainahakemuksesi hyväksytään lopullisessa käsittelyssä, lainasumma maksetaan pankkitilillesi 1 – 3 pankkipäivän kuluessa. Hylätystä päätöksestä saat ilmoituksen sähköpostilla tai kirjeellä.

Et tarvitse. TF Bank Laina on vakuudeton laina, jonka saamiseksi et tarvitse myöskään vakuuksia tai takaajia.

Pääsääntöisesti ei tarvitse, mutta sinun tulee vahvistaa tulosi sähköisesti. Mikäli kuitenkin tarvitsemme lisätietoja tai liitteitä, olemme sinuun yhteydessä.

Ennen kuin annat henkilötietojasi netissä, tulisi sinun tarkistaa, että yhteytesi on suojattu. Yhteys sivuston tfbank.fi ja asiakkaan välillä toteutetaan turvallisesti käyttämällä HTTPS-yhteyttä. Se on yleisesti käytetty yhteyden suojausmenetelmä, jonka ansiosta kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä, mitä tietoja lähetät ja vastaanotat. Suojatun yhteyden tunnistat lukon kuvasta selaimesi vihreässä osoitepalkissa. Lukon kuvaketta napsauttamalla voit varmistaa sertifikaatin aitouden. Lue lisää tietosuojasta ja tietoturvasta.

Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi avoin TF Bank Laina kerrallaan. Tarvittaessa voit kuitenkin hakea avoinna olevaan lainaasi korotusta lisälainan muodossa. Lisälainaa voit hakea täyttämällä normaalin lainahakemuksen verkkosivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Jos olet hoitanut maksusi lainaehtojen mukaisella tavalla, voit hakea lainaasi korotusta. Lisälainan yhteydessä tehdään uusi luottopäätös. Ota huomioon, että voit saada lisälainaa aikaisintaan kuuden kuukauden kuluttua viimeisimmästä nostetusta lainasta. Lisälainaa voit hakea täyttämällä normaalin lainahakemuksen verkkosivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Et voi. Laina on tarkoitettu omaan henkilökohtaiseen käyttöön ja sitä on aina haettava käyttäen omia henkilötietoja. Pidä huoli siitä, että ainoastaan sinulla on pääsy omiin pankkitunnuksiisi.

Lainaturva on vakuutus, joka korvaa lainasopimuksen mukaisen kuukausittain maksettavan summan, jolle vakuutus on otettu.  Lue lisää lainaturvasta.

Lainasopimuksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa ilman lisäkuluja. Lisätietoja lainan peruuttamisesta saat asiakaspalvelustamme.

Kyllä voit. TF Bank toimii usean lainanvälittäjän kanssa yhteistyössä. Lainanvälittäjä lähettää lainahakemuksesi usealle pankille tai rahoituslaitokselle, joista voit valita itsellesi sopivan tarjouksen. Suomessa toimivia lainanvälittäjiä ovat mm. Zmarta, Sortter, Etua ja Sambla.

Alla lainan takaisinmaksamiseen ja laskutukseen liittyviä kysymyksiä.

Saat laskusi kunkin kuukauden puolivälin tienoilla. Laskut toimitetaan joko postitse tai halutessaan voi ottaa e-laskutuksen käyttöön.

Eräpäivä on kunkin kuukauden 1. päivä. Otathan huomioon, että pyhäpäivät saattavat viivästyttää maksun siirtymistä.

Voit maksaa lainasi kuukausierän käyttämällä edellisen kuukauden laskusi tietoja, sillä maksutietosi ovat samat koko laina-ajan. Voit myös tarvittaessa olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin voimme toimittaa maksutietosi sinulle tekstiviestillä.

Kyllä. Voit kirjautua TF Bankin omille sivuille osoitteessa omatsivut.tfbank.fi.

Voit nähdä lainasi tilanteen myös laskultasi. Mikäli käytössäsi on e-laskutus, näet laskusi pdf-muodossa omassa verkkopankissasi. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse kysyäksesi lainasi tilannetta. Pankkisalaisuuden vuoksi emme anna henkilökohtaisia lainatietoja sähköpostin välityksellä.

Kuukausittaisessa laskussasi on aina avoinna oleva velkasaldosi. Voit myös tarkistaa lainasi tilanteen omilta sivuilta. Mikäli käytössäsi on e-laskutus, näet laskun pdf-muodossa omassa verkkopankissasi. Lisäksi soittaessasi asiakaspalveluumme, voimme kertoa tarkemmin lainasi tilanteesta.

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme palauttaa ylimääräisen maksusuorituksesi.  Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 906 81 että sähköpostitse osoitteesta info@tfbank.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Halutessasi voit aina maksaa lainasi pois sovittua aikaisemmin, joko kokonaan tai osittain, ilman lisäkuluja.

Kun lyhennykset on hoidettu asianmukaisesti neljän kuukauden ajan, voit käyttää yhden maksuvapaan kuukauden. Maksuvapaan kuukauden pitäminen on mahdollista korkeintaan kahdesti vuodessa. Näet laskustasi heti, kun maksuvapaa kuukausi on mahdollinen. Maksuvapaalta kuukaudelta kertyneet korot ja kulut maksetaan seuraavana kuukautena.

Laskut voidaan lähettää myös muuhun kuin väestörekisterin mukaiseen osoitteeseen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme sinua.

Pankkitilinumeromme: IBAN: FI4380001070671731, BIC: DABAFIHH. Muista myös käyttää henkilökohtaista viitenumeroasi.

Kyllä, voit saada laskut myös e-laskuina. Kirjaudu verkkopankkiisi ja tilaa laskuttajan TF Bank AB e-lasku. Tarvitset e-laskua tilatessasi viimeisimmästä paperilaskusta löytyvän lainasi tilinumeron (yhdeksän numeroa, esim. "700000000"), joka toimii tilauksen tunnisteena.

Myöhästyneestä maksusta perimme muistutusmaksun, joka on tällä hetkellä 5 euroa. Muistutusmaksu peritään myös silloin, jos maksat kuukausierää pienemmän summan. Viivästynyt maksusuoritus tulee maksaa mahdollisimman nopeasti, jotta vältyt jatkotoimilta. Maksuvaikeuksissa suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Vastaanotetusta maksusta ei lähetetä erillistä ilmoitusta vaan se näkyy seuraavassa laskussasi pienentyneen velkasaldon muodossa. Mikäli olet epävarma maksusi onnistumisesta, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.

Ota välittömästi puhelimitse yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä miettiä ratkaisua tilanteeseesi. Asiakaspalveluumme saa yhteyden puhelimitse numerosta 0206 906 81. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Lainaehtojemme mukaisesti meillä on luottotietolain nojalla oikeus ilmoittaa lainan maksun laiminlyönti luottotietorekisteriin. Lue lisää lainaehdoista. Mikäli sinulla on maksuvaikeuksia, ota mahdollisimman nopeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yleisiin asioihin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia

Lainan luotonantajana toimii TF Bank AB, Suomen sivuliike. Pankin pääkonttori sijaitsee Boråsissa Ruotsissa ja se on toiminut vuodesta 1987 alkaen. Lue lisää luotonantajasta.

Pyydämme ilmoittamaan osoitteenmuutokset asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 906 81 että sähköpostitse osoitteesta info@tfbank.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Voit asettaa itsellesi vapaaehtoisen lainakiellon eli luotonantokiellon. Tällöin emme myönnä sinulle lainaa sitä hakiessasi. Luotonantokieltoa haetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse. Lähetämme sinulle postitse luotonantokieltolomakkeen, jonka täyttämällä ja palauttamalla voimme asettaa sinulle luotonantokiellon.

Mikäli haluat rajoittaa luotonantoa itsellesi laajemmin, suosittelemme tekemään omaehtoisen luottokiellon myös luottotietoyhtiöille Suomen Asiakastieto ja Bisnode Finland. 

Tee asiasta rikosilmoitus ja ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, jotta voimme päivittää henkilötietosi. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0206 901 91.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, jotta voimme päivittää henkilötietosi. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0206 906 81.

Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 906 81 että sähköpostitse osoitteesta info@tfbank.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Asiakaspalvelumme ei ole maksullinen. Maksat vain normaalin puhelinliittymäsi mukaisen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun.

Kysy lisää asiakas­palvelustamme

Asiakaspalvelijamme ovat käytettävissäsi arkisin 8-16. Soita asiakaspalveluumme jo tänään!